جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۳۵۲
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

فکرشهر: با شدت یافتن گرما و شرجی در استان بوشهر برداشت نخستین مرحله از میوه نخلستانهای شهرستان دشتستان در قالب خارک و رطب در منطقه دالکی آغازشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، بخشدار مرکزی دشتستان افزود: امسال نیز مانند سالهای گذشته از نیمه تیرماه نوبرانه نخیلات دشتستان در قالب خارک و رطب وارد بازار این منطقه و دیگر نقاط کشور شد.

وی اضافه کرد: هرساله برداشت خارک و رطب در دشتستان پیش از دیگر شهرستان ها در منطقه آب شیرین دالکی آغاز می شود.

بخشدار مرکزی دشتستان ادامه داد:پیش بینی می شود امسال از مجموع باغهای دالکی حدود یکهزار و 800 تن رطب برداشت شود.

وی بیان کرد: در منطقه دالکی در مجموع حدود 450 هزار اصله نخل وجود دارد که حدود پنج هزار اصله آن در منطقه آب شیرین است.

لقمان زاده گفت: بازار مصرف این محصول علاوه بر بازار داخلی استان بوشهر به استان های فارس، کهگیلویه و بویراحمد ،اصفهان وتهران صادر می شود.

وی یکی از برنامه های مهم حمایت از کشاورزان منطقه توسط دولت را احداث سد مخزنی دالکی عنوان کرد و گفت: امیدواریم در دولت دوازدهم با اجرای سد مخزنی دالکی که گروه تخصصی سپاه سد قرارگاه خاتم الانبیاء مشغول به ساخت آن است مشکلات کشاورزان منطقه برطرف شود.

کشاورزان منطقه نیز خواستار تشکیل و راه اندازی تعاونی و صنف کشاورزان در منطقه برای فروش بهتر محصولاتشان شدند.

آنان می گویند: رطب نوبرانه مطنقه دالکی با کیفیت خوب آن به دلیل نداشتن تعاونی و صنف کشاورزان در منطقه توسط واسطه ها و دلالان با قیمت پایین خریداری می شود و آنان نیز با سه برابر قیمت آن را وارد بازار می کنند.

نخلداران این منطقه افزودند: باغداران با رنج و زحمت دراین گرمای طاقت فرسا محصول را به بار می آوریم ولی هیچ نفعی در فروش آن نصیب ما نمی شود و نفعش به جیب دلالان می رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر